...

رفته بودیم سینما فرهنگ این فیلم Bowling for Columbine که آقای مایکل مور به صورت مستند تهیه کرده بود. خیلی جالب بود که این آقای آمریکایی تمام این فیلم رو ساخته بود (و الحق هم خوب فیلمی ساخته بود) برای اینکه بگه تو آمریکا سالانه بیش از 11000 نفر با اسلحه کشته میشن و بگه که تلویزیون ما خشونت رو تبلیغ میکنه و ما آمریکایی ها خیلی زیادی خل و چلیم و الکی خشنیم و از این جور حرفها !!
بعد جالبه که همین آقا با همین فیلم نسبتاً ضد آمریکاییش میاد جایزه ی اسکار بهترین فیلم مستند رو تو آمریکا از فستیوالی که همش ابزار تبلیغ خود هالیووده میگیره، بعد میره بالای سن به ولی فقیه آمریکایی ها این قدر فحش میده، بعد یه نامه ی بلند بالا برا بوش مینویسه و دوباره کلی بد و بیرا میگه بهش، بعد هم میره سراغ سایت خودش و کارش رو ادامه میده و هی تبلیغ نظراتش رو میکنه و از همه مهمتر زندگیش رو ادامه میده !!

ولی خدا وکیلی اگه یه نفر پیدا شه و تو مملکت ما یه فیلم مستند بسازه که توش بررسی کنه ببینه علت اینکه تعداد کشته شدگان بر اثر سوانح رانندگی تو ایران از تعداد شهدای جنگ بیشتره و یه برسه به اینکه مدیریت کلان ما مشکل داره و سردمداران ما و بنیاد های اقتصادی و نهاد های دولتی مشکل اساسی دارن و خیلی از این مشکلات برمیگرده (مستقیم یا غیر مستقیم) به یه جایی مثل نهاد ولی فقیه یا شخص شخیص آقا !! (نمیگم این حرفایی که میزنم درسته ها !! کما اینکه همه ی حرفای مایکل مور هم درست نبود، شما فقط فرض کنین یکی پیدا شه که به این نتیجه برسه !! ) ... حالا جایزه بردن و رو سِن رفتن و شعار دادن و سایت شخصی داشتن پیش کش !! به نظر شما بازم میتونه زندگی کنه ؟!!

مثال هاش هم هست که سراغ دارم (مستندی در باره ی تجارت دختران ایرانی در جنوب و شرق کشور برای کشور های عرب) که برخورد رسمی ای که باهاش شد (از طرف همین آقای هاشمی و آقای خامنه ای) محشر بود !! شاید بعداً در مورد اون فیلم بیشتر نوشتم و بیشتر توضیح دادم .

تکمیلی: آب هم رفته بولینگ برای کولومباین رو دیده ٬ ببینید چی* کشف کرده !!